TRIBOMETR


Tribometr (TBM) to urządzenie, które zapewnia dostęp do danych na temat przyczepności między kołami pociągu a torem kolejowym, tzw. współczynnik tarcia µ, w czasie rzeczywistym. Do czasu wynalezienia tribometrów nie było możliwości pomiaru śliskości w czasie rzeczywistym, co utrudniało maszynistom dostosowanie sposobu jazdy do warunków. Podobnie jak podczas jazdy samochodem na lodzie, dużo energii można zmarnować stosując zbyt dużą moc w śliskich warunkach. Prowadzi to nie tylko do zmniejszenia przyspieszenia lub siły hamowania z powodu poślizgu kół, ale także znacznie zwiększa zużycie.

Tribometr TBM może być przymocowany do wózka pociągu dzięki czemu zapewnia pomiary warunków przyczepności w czasie rzeczywistym. Tribometr TBM jest certyfikowany do stosowania w każdego rodzaju pociągach, a dzięki zastosowaniu go w nawet kilku pojazdach zapewnia następujące korzyści:

Pomiar przyczepności między pociągiem a torem w czasie rzeczywistym
Kontrola przyczepności całej sieci kolejowej
Udoskonalenie schematów hamowania i przyspieszenia
Zmniejszenie zużycia energii o co najmniej 3%

TRIBOMETR


Tribometr (TBM) to urządzenie, które zapewnia dostęp do danych na temat przyczepności między kołami pociągu a torem kolejowym, tzw. współczynnik tarcia µ, w czasie rzeczywistym. Do czasu wynalezienia tribometrów nie było możliwości pomiaru śliskości w czasie rzeczywistym, co utrudniało maszynistom dostosowanie sposobu jazdy do warunków. Podobnie jak podczas jazdy samochodem na lodzie, dużo energii można zmarnować stosując zbyt dużą moc w śliskich warunkach. Prowadzi to nie tylko do zmniejszenia przyspieszenia lub siły hamowania z powodu poślizgu kół, ale także znacznie zwiększa zużycie.

Tribometr TBM może być przymocowany do wózka pociągu dzięki czemu zapewnia pomiary warunków przyczepności w czasie rzeczywistym. Tribometr TBM jest certyfikowany do stosowania w każdego rodzaju pociągach, a dzięki zastosowaniu go w nawet kilku pojazdach zapewnia następujące korzyści:

Pomiar przyczepności między pociągiem a torem w czasie rzeczywistym
Kontrola przyczepności całej sieci kolejowej
Udoskonalenie schematów hamowania i przyspieszenia
Zmniejszenie zużycia energii o co najmniej 3%

LASERTRAIN


LaserTrain (LT) to urządzenie na śliskie tory kolejowe, rozwiązujące problem, który istnieje od momentu wprowadzenia kolei na początku XIX wieku. Opadające liście, rdza, olej i śmieci tworzą śliską warstwę na torach kolejowych, zmniejszając przyczepność między kołami pociągu a torem kolejowym.

Tribometr TBM może być przymocowany do wózka pociągu dzięki czemu zapewnia pomiary warunków przyczepności w czasie rzeczywistym. Tribometr TBM jest certyfikowany do stosowania w każdego rodzaju pociągach, a dzięki zastosowaniu go w nawet kilku pojazdach zapewnia następujące korzyści:

Pomiar przyczepności między pociągiem a torem w czasie rzeczywistym
Kontrola przyczepności całej sieci kolejowej
Udoskonalenie schematów hamowania i przyspieszenia
Zmniejszenie zużycia energii o co najmniej 3%

LASERTRAIN


LaserTrain (LT) to urządzenie na śliskie tory kolejowe, rozwiązujące problem, który istnieje od momentu wprowadzenia kolei na początku XIX wieku. Opadające liście, rdza, olej i śmieci tworzą śliską warstwę na torach kolejowych, zmniejszając przyczepność między kołami pociągu a torem kolejowym.

Tribometr TBM może być przymocowany do wózka pociągu dzięki czemu zapewnia pomiary warunków przyczepności w czasie rzeczywistym. Tribometr TBM jest certyfikowany do stosowania w każdego rodzaju pociągach, a dzięki zastosowaniu go w nawet kilku pojazdach zapewnia następujące korzyści:

Pomiar przyczepności między pociągiem a torem w czasie rzeczywistym
Kontrola przyczepności całej sieci kolejowej
Udoskonalenie schematów hamowania i przyspieszenia
Zmniejszenie zużycia energii o co najmniej 3%